Opinie i referencje
„Ważnym atutem recenzowanej książki jest jej interdyscyplinarny, przekrojowy charakter. W jedenastu rozdziałach, w sposób kompleksowy i precyzyjny przedstawiono najważniejsze zagadnienia związane z windykacją. Zagadnienia dotyczące bezpośrednio procesu windykacji zostały uzupełnione o zagadnienia, bez których niemożliwe jest skuteczne dochodzenie należności. Obejmują one aspekty prawne, ekonomiczne, finansowe, zarządcze oraz psychologiczne.
Ogromną zaletą książki jest jej praktyczny charakter i prosty język, którym posługuje się Autorka. Niewątpliwie wartościowe jest to, że książka łączy podejście na wskroś praktyczne z teorią. Taki efekt można było osiągnąć jedynie dzięki połączeniu ogromnego doświadczenia praktyka, jakim jest Autorka, z dociekliwością naukowca. Dzięki temu w książce obok praktycznych wskazówek
Czytelnik znajdzie niezbędne minimum teorii, która jest potrzebna do zrozumienia złożonego procesu windykacji. Książka jest kompleksowym przewodnikiem po trudnym procesie windykacji dla wierzycieli, którzy mają problem z odzyskiwaniem należności.”
prof. SGH, dr hab. Katarzyna Kreczmańska-Gigol
Wiceprezes ds. Finansowych, KGHM Polska Miedź S.A.
„Windykacja i egzekucja w jednym miejscu – to pierwsze odczucie po rozpoczęciu lektury, w miarę dalszego czytania potwierdziłem swoje początkowe przypuszczenia. Jak dla mnie – osoby parającej się egzekucją informacje o windykacji okazały się bardzo ciekawe, pomocne oraz niezwykle interesujące.
Część dotycząca egzekucji jest mi znana, więc przygoda z rozdziałem, rozdziałami była tylko odświeżeniem spojrzenia na codzienne czynności zawodowe. Pozycja przygotowana przez Panią Monikę jest godna polecenia dla wszystkich chcących zgłębić tajniki egzekucji, windykacji… Całości tego skomplikowanego tematu.
Polecam szczerze i miłej lektury życzę wszystkim… Niech Was wciągnie tak samo jak mnie.”
Jarosław Bartecki
Komornik Sądowy
„Dla mnie jako praktyka z 22 letnim doświadczeniem w zawodzie, książka Pani Moniki jest bogatym źródłem informacji z usystematyzowaniem wiedzy. Szczególnie zainteresowały mnie treści dotyczące konsumentów, zwłaszcza rozpisanie ich zachowań w zakresie obsługi zobowiązań oraz piramida priorytetów płatniczych.
Pani Monika - jak zawsze - w sposób przystępny, opierając się na własnych doświadczeniach oraz przykładach z życia, opisuje i wyjaśnia mechanizmy powstawania zatorów płatniczych. Treść publikacji w sposób interdyscyplinarny "przechadza się po kwestiach windykacyjnych". Dzięki temu czytelnik otrzymuje informacje z zakresu psychologii, ekonomii i prawa. Jak wspomniałem wcześniej wszystko podane w przystępnej, okraszonej przykładami formie.
Przydatne i łatwo przyswajalne są grafy wyjaśniające mechanizmy działania. Ramki podsumowujące wiedzę, pozwalają zapamiętać przedstawione treści. Ułatwiają korzystanie z tej publikacji, pozwalając szybko odnaleźć poszukiwane informacje. Publikację Pani Moniki mogę z czystym sumieniem polecić wszystkim tym, którzy dopiero wchodzą w zagadnienia związane z windykacją, oraz tym, którzy tą wiedzę chcą pogłębić i usystematyzować.
Niewątpliwie powinna to być OBOWIĄZKOWA pozycja w działach zajmujących się utrzymaniem płynności finansowej, ponieważ dochodzenie swoich należności to konsekwencja wcześniejszych działań, a zatory płatnicze, szczególnie te za późno leczone, mogą doprowadzić do "ZAWAŁU FINANSOWEGO".
Stefan Prociak
praktyk z ponad 20 letnim stażem w egzekucji komorniczej
„Książka dotyka szerokiego aspektu zarządzania należnościami, tematu niezwykle istotnego lecz często niedocenianego w podmiotach gospodarczych. Autorka w sposób przystępny i jasny przeprowadza czytelnika po meandrach windykacji, jednak, co ważne, nie skupia się na windykacji samej w sobie, a wpisuje ją w szeroką perspektywę funkcjonowania i zarządzania przedsiębiorstwem. Pozwala to czytelnikowi prześledzić związki przyczynowo skutkowe od momentu zawarcia umowy do skutecznego uzyskania płatności z jej tytułu, wskazując na spektrum możliwości sterowania procesem na różnych jego etapach.
Cenna i praktyczna wiedza, którą każdy odpowiedzialny za zarządzanie ryzykiem kredytowym menedżer powinien znać. Co więcej, problematyka bardzo aktualna, ponieważ nie znamy jeszcze prawdziwego oblicza obecnego kryzysu.”
Marcin Obremski
Dyrektor Departamentu Analiz i Procesów Biznesowych, KGHM Polska Miedź S.A.